Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 IDAG ska jag sluta röka!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

IDAG ska jag sluta röka! Empty
InläggRubrik: IDAG ska jag sluta röka!   IDAG ska jag sluta röka! Emptyons apr 17 2013, 18:20

Idag har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att jag ska sluta röka, förhoppningsvis en gång för alla. Att skriva ut det på detta forum känns lite halvjobbigt för att om jag misslyckas så kommer jag att skämmas och känna nej.. varför skrev jag det från första början om jag inte är 100% bestämd. Men å andra sidan så känner jag att om jag skriver ner det här, så finns det ännu en anledning till att hålla mig till det som jag bestämt mig för, jag tror inte heller att man kan vara 100% säker på en sån här sak, det är ju trots allt ett beroende. Att ta chansen är alltid något och jag ska försöka tänka att om jag misslyckas så ska jag inte ge upp.

För att kunna sluta röka har jag inskaffat mig en e-cigg, inte för att jag är hundra på om den är så mycket bättre än vanliga ciggaretter men om jag ska lita på andra människors mening så ska e-ciggen inte vara skadlig alls. Det ska bli skönt att slippa lägga en massa pengar på cigaretter varje månad, det ska bli skönt att inte behöva gå ut på rasterna i skolan för att röka, det kommer kännas bra att slippa lukta rök och det ska bli skönt att inte kunna kalla mig själv för rökare. Mitt mål är att vara helt rökfri den dagen jag tar min examen och jag hoppas att jag lyckas med det!
Att ta beslutet om att bli rökfri var min lilla glädjestund denna dag! Smile

Någon annan som kanske vill sluta röka med mig eller någon som kan dela med sig om tips när man håller på att sluta?

KRAM! I love you
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

IDAG ska jag sluta röka! Empty
InläggRubrik: Sv: IDAG ska jag sluta röka!   IDAG ska jag sluta röka! Emptymån apr 22 2013, 17:29

Det kommer säkert gå jättebra Smile
Jag själv slutade röka så fort jag fick veta att jag väntade dottern. Jag tror att har man bara bestämt sig så kan man motstå det mesta Smile Kämpa på! Och skriv gärna lite då och då här hur det går för dig, hade varit kul att följa Smile

Ta hand om dig!
/ Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.comwww.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

IDAG ska jag sluta röka! Empty
InläggRubrik: Sv: IDAG ska jag sluta röka!   IDAG ska jag sluta röka! Emptyons apr 24 2013, 19:21

Ja, jag hoppas att det ska gå den här gången! Smile
Idag är det en vecka utan cigg och det har gått bra, hade inte gått alls utan min ecigg känner jag haha! men den är ju helt klart bättre för kroppen. När jag känner lukten av cigg nu så blir jag äcklad. Suget finns fortfarande hela tiden men jag försöker intala mig själv att det förmodligen kommer smaka lika illa som det luktar. Jag håller mig till min fakecigg istället och än har det gått väldigt bra. Får hoppas att det fortsätter i den riktningen Smile

hoppas att allt är bra med dig!
Kram
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
Kari Hiltunen




Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 13-01-15
Ålder : 47
Ort : Södertälje

IDAG ska jag sluta röka! Empty
InläggRubrik: Sv: IDAG ska jag sluta röka!   IDAG ska jag sluta röka! Emptytor apr 25 2013, 07:01

Som ex-rökare kan jag bekräfta att det smakar lika illa som det luktar.

Det kommer falluckor, men du kommer att klara av det. Själv är jag rökfri sedan 2005.
Till överst på sidan Gå ner
http://khiltunen.blogg.se
Sponsored content





IDAG ska jag sluta röka! Empty
InläggRubrik: Sv: IDAG ska jag sluta röka!   IDAG ska jag sluta röka! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
IDAG ska jag sluta röka!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Att tänka: idag är jag glad!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Min glädjestund-
Hoppa till: