Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Tanke jag har

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
MR X

MR X


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-11-14

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Tanke jag har   Tanke jag har Emptylör dec 15 2012, 02:22

Hur funkar människor egentligen

Det känns som människan har blivit kallare och bryr sig sällan om nån annan än sig själv.jag minns tider man öppnde en dörr åt någon ,el släppte förbi nån i kön och dom log vänligt och visa tacksamhet.

Nej, nu e det en självklarhet att andra ska vara *snälla* medans man själv inte bryr sig ett dugg om sin medmänniska !

Hur kan man döma andra pga ekonomi ,utsende eller åsikter confused undrar hur många människor det finns som stannar till ibland och tänker hur det påverkar den som är utsatt Question

Ge någon en kram idag och ångra det inte imorgon för det är bortkastad tid då.


Jag kan avsluta med att säga att karma is not your friend!
Till överst på sidan Gå ner
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Emptymån mar 04 2013, 07:38

Jag håller med dig om det du skriver.

Dagligen möter jag bittra , nedstämda människor som verkligen klagar och klankar ner på allt och alla.
Här om dagen kunde jag bara inte låta bli att säga till de 2 kvinnorna som stod bakom mig i den långa kön på Ica.

Det var ett evigt gnällande på att kassörskorna aldrig jobbade tillräckligt snabbt, att yngre inte hade vett att respektera äldre människor och låta dom gå före i kön och att folk hade så störiga ringsignaler på sina mobiler och killar blivit så extremt fåfänga etc.

Jag var bara tvungen att flika in med denna kommentaren:
"Ursäkta mig damer att infliker med ett par ord, det kunde bara inte undgå mig och jag reflekterade över eran entusiast till livet och eran fantastiskt positiva syn på livet och allt där om kring.

Hur vore det om ni tog livet med ett leende och kanske ransakade er själva innan ni kastar ur er all skit ni besitter på alla andra?
Och angående fåfänga killar kunde jag inte mer än att lee åt och ta åt mig, ni kanske borde jobba på er självkänsla, för har du ett fint inre så speglar det utsidan. Ha en fortsatt fin dag töser"

Jag fick kassörskan som mycket väl hörde deras negativa inställning till allt att börja skratta .. Mannen och kvinnan bakom dessa 2 damer bara log!

Ha en fantastisk dag alla och glöm inte bort att le!
Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Emptymån mar 04 2013, 08:32

Tommytott skrev:
Jag håller med dig om det du skriver.

Dagligen möter jag bittra , nedstämda människor som verkligen klagar och klankar ner på allt och alla.
Här om dagen kunde jag bara inte låta bli att säga till de 2 kvinnorna som stod bakom mig i den långa kön på Ica.

Det var ett evigt gnällande på att kassörskorna aldrig jobbade tillräckligt snabbt, att yngre inte hade vett att respektera äldre människor och låta dom gå före i kön och att folk hade så störiga ringsignaler på sina mobiler och killar blivit så extremt fåfänga etc.

Jag var bara tvungen att flika in med denna kommentaren:
"Ursäkta mig damer att infliker med ett par ord, det kunde bara inte undgå mig och jag reflekterade över eran entusiast till livet och eran fantastiskt positiva syn på livet och allt där om kring.

Hur vore det om ni tog livet med ett leende och kanske ransakade er själva innan ni kastar ur er all skit ni besitter på alla andra?
Och angående fåfänga killar kunde jag inte mer än att lee åt och ta åt mig, ni kanske borde jobba på er självkänsla, för har du ett fint inre så speglar det utsidan. Ha en fortsatt fin dag töser"

Jag fick kassörskan som mycket väl hörde deras negativa inställning till allt att börja skratta .. Mannen och kvinnan bakom dessa 2 damer bara log!

Ha en fantastisk dag alla och glöm inte bort att le!


Tommy, nu blev jag väldigt nyfiken på hur damerna tog detta? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Emptymån mar 04 2013, 09:28

emeliemm skrev:


Tommy, nu blev jag väldigt nyfiken på hur damerna tog detta? Smile

Dom bara stod förvånade och blev helt tysta! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Emptytis mar 05 2013, 17:25

Tommytott skrev:
emeliemm skrev:


Tommy, nu blev jag väldigt nyfiken på hur damerna tog detta? Smile

Dom bara stod förvånade och blev helt tysta! Smile

Haha! de blev väll stumma antar jag Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Emptytis mar 05 2013, 18:41

emeliemm skrev:
Tommytott skrev:
emeliemm skrev:


Tommy, nu blev jag väldigt nyfiken på hur damerna tog detta? Smile

Dom bara stod förvånade och blev helt tysta! Smile

Haha! de blev väll stumma antar jag Smile

Haha, ja dom sa inte mycket efter det dom damerna.
Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
Sponsored content





Tanke jag har Empty
InläggRubrik: Sv: Tanke jag har   Tanke jag har Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tanke jag har
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Allmänna diskussioner-
Hoppa till: