Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 JOBB Kämpa på

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
MR X

MR X


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-11-14

JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: JOBB Kämpa på    JOBB Kämpa på  Emptytis dec 18 2012, 14:19

Hur jäkla lätt är det få ett jobb nu för tiden?
Man söker och söker och får knappt ett svar på sin ansökan! Jag har gjort allt som man ska en bra cv en bra presentation meeeen nej tack nej tack. confused Det här patetiskt man söker som en apa skulle kunna hantera en cirkusboll så länge det fanns banan till lunch men inget händer.

Så klagar folk på att det sker mycket brott och stölder va fan gör man om man inte ens har råd att försörja sig och man gör sitt yttersta för få en chans i samhället men får bara höra KÄMPA PÅ .Folk som får för sig att man får hjälp ekonomiskt e skitsnack ,försök överleva med 2000 spänn i månaden när du har utgifter på 5 och då pratar vi om överlevnads produkter.

Det HÄR ÄR ett stort problem och är det nån som vet vad arbetsförmedlingen har funktion?Ja förstår förmedla jobb men det finns bevis att deras sätt inte funkar! om man tog alla deras pengar dom får varje år för hjälpa folk så kunde du ha byggt hundra företag varje år och anställa folk inom dom.

Skräp skräp skräp och ni som brukar säga KÄMPA PÅ det fan det enda man gör varenda dag så säg bara inte dom orden mer plzzz!
Till överst på sidan Gå ner
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: Sv: JOBB Kämpa på    JOBB Kämpa på  Emptytis feb 05 2013, 22:13

Sådär har jag också känt SÅ många gånger. Man är verkligen desperat efter jobb, men som du sa.. man söker och får bara ett nej tillbaka eller "tjänsten är redan tillsatt och tyvärr var du inte den valda". När man får för många nej så ger man nästan upp. Men det gäller att inte göra det. Egentligen tror jag, att det alltid finns jobb bara att man är kräsen. iallafall jag. Jag har tänkt många gånger när jag kollar in arbetsförmedlingens hemsida: "men hallå? det finns ju bara en masa säljarjobb, jag vill inte vara säljare".

Om jag ska säga min åsikt så tycker jag att arbetsförmedlingen är jättebra. Jag vet inte hur gammal du är men när jag inte hade jobb så var jag inskriven där. De hade möten varje fredag då företag kom till deras lokaler och presenterade jobb, de skickade mejl till mig om tjänster som de trodde skulle passa mig, de hjälpte mig med mitt CV, deras hemsida är jättebra osv. Självklart kommer ditt tillfälle! det gäller bara att aldrig ge upp! Visa vem DU är, ge både ditt CV, arbetsförmedlingen & arbetsgivarna ditt självförtroende! Visa varför de ska satsa på dig och övertyga dem om att du är perfekt för jobbet!

Ber om ursäkt om jag har sagt nått ord som du inte ville höra! Smile
Fortsätt med det du gör och fortsätt gå in för jobbsökandet. Det kommer löna sig i slutendan!
LYCKA TILL!

/ Emelie
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
MR X

MR X


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-11-14

JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: Hej på dig,   JOBB Kämpa på  Emptytor feb 07 2013, 19:05

Det va en sån dag bara där man ville skrika!...... Nej tro mig när jag säger att dom gör inget annat än *lär *folk skriva en CV,allt det andra går göra själv.Jag har varit arbetslös sen 2006 och jobbat 6 mån under den perioden
JAG vet allt om hur man söker jobb men får inte en möjlighet.Jag har arbetat med människor på just arbetsförmedlingen om hur man går tillväga för att hitta ett jobb.

Det får komma när det kommer-

Till överst på sidan Gå ner
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: Inga jobb utan erfarenhet, inga utbildningar utan erfarenhet?   JOBB Kämpa på  Emptyons mar 06 2013, 07:09

Jag måste nog säga att det är otroligt svårt att få jobb och utbildning som student i dagens samhälles.

På de lediga tjänsterna vill man ta in folk med arbetslivserfarenhet.
På yrkesutbildningar vill man ta in folk med arbetslivserfarenhet.

Hur ska jag som student få arbetslivserfarenhet inom t.ex. redovisning när jag inte får jobben p.g.a. att jag saknar utbildningen?
Nu har jag förvisso redan jobb men jag vill ändra inriktning. Jag tror jag vill arbeta med siffror och då läsa till redovisningsekonom. Hindret som jag ser är att dem väljer de med arbetslivserfarenhet framför oss studenter. Varför satsar dem inte på studenterna i första hand? Någon som har insikt i hur det tänks här?

Ta hand om dig!
/ Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: Sv: JOBB Kämpa på    JOBB Kämpa på  Emptytor mar 07 2013, 14:44

EvelinaLangstrom skrev:
Jag måste nog säga att det är otroligt svårt att få jobb och utbildning som student i dagens samhälles.

På de lediga tjänsterna vill man ta in folk med arbetslivserfarenhet.
På yrkesutbildningar vill man ta in folk med arbetslivserfarenhet.

Hur ska jag som student få arbetslivserfarenhet inom t.ex. redovisning när jag inte får jobben p.g.a. att jag saknar utbildningen?
Nu har jag förvisso redan jobb men jag vill ändra inriktning. Jag tror jag vill arbeta med siffror och då läsa till redovisningsekonom. Hindret som jag ser är att dem väljer de med arbetslivserfarenhet framför oss studenter. Varför satsar dem inte på studenterna i första hand? Någon som har insikt i hur det tänks här?

Ta hand om dig!
/ Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com

Det är så sant det du säger! Jag har rätt lätt att få jobb, då jag har en hel del arbetserfarenheter sen innan, då är det visserligen jobb som jag inte brinner för, men jag tänker det är ju alltid ett jobb. Jag saknar färdig högskoleutbildning och även om jag studerar psykiatri så får jag inget jobb inom det. Det är då bättre att ta in de som har läst omvårdnad på gymnasiet än de som studerar en bredare och större utbildning på högskolan. Jag tycker det är lite jobbigt, jag söker jobb hela tiden inom vårdområdet men jag får inga för att jag saknar färdig utbildning och för att jag inte gick omvårdnad på gymnasiet. Det är en begränsning enligt mig för det hade varit guld att kunna arbeta inom vården när man läser det samtidigt, då lär man sig mer och får en bredare kunskap. Det där med att man inte kan få jobb för att man saknar arbetslivserfarenhet men ändå har utbildningen är något jag tänkt på mycket. Det låter jättekonstigt i mina öron! Hur går det ens ihop? Därför är det väldigt bra med praktik eller liknande, men det är ju inte alltid det räcker. Jag tycker att man borde satsa mer på studenter för de har färsk kunskap.

Kraaam!
Emelie
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
Sponsored content





JOBB Kämpa på  Empty
InläggRubrik: Sv: JOBB Kämpa på    JOBB Kämpa på  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
JOBB Kämpa på
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Allmänna diskussioner-
Hoppa till: