Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Information

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 12-11-14

Information Empty
InläggRubrik: Information   Information Emptyons jan 16 2013, 20:59

De fyra vanligaste anledningarna till överskuldsättning, är sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa eller konkurs. Många gånger en kombination av dessa olika anledningar.

Kari Hiltunen är en helt vanlig kille som hamnade i skuldträsket, blev vräkt och fick sitt hus sålt på exekutivt auktion. Han levde med inre stress, oro och ångest i många år, livet kändes meningslöst och det i sin tur resulterade i flera misslyckade självmordsförsök.

Tack vare rätt stöd, hjälp och en stark vilja bestämde han sig för att bryta sin destruktiva livsstil och gå ett nytt liv till mötes. Han har lyckats vända det negativa tänkandet, från en som ständigt levde i oro och ångest, till en som ser fram emot en spännande framtid, Kari är idag skuldfri och studerar juridik och sociologi på Stockholms Universitet.

Med hjälp av sin erfarenhet och kunskap berör, motiverar och engagerar han andra att ta vara på chanser i livet och våga tro på sin egen förmåga att nå sina mål.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/Safesoulse
andreasS

andreasS


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-12-30
Ort : Stockholm

Information Empty
InläggRubrik: Stolt över ditt fina arbete.   Information Emptytor jan 17 2013, 18:43

Hej Kari,

Hoppas allt är bra. Jag måste få säga att det är starkt av dig och jag läste igenom så som det står på sidan. Du är en bra förebild som strålar ut för många och jag tycker det här behövs att du förmedlar till folk hur det är Smile

Ha en bra dag Smile
Till överst på sidan Gå ner
Kari Hiltunen




Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 13-01-15
Ålder : 47
Ort : Södertälje

Information Empty
InläggRubrik: Sv: Information   Information Emptytor jan 17 2013, 22:01

Tack för dina fina ord.

Jag gick länge med skammen att vara skuldsatt, men idag håller jag huvudet högt.
Att det sedan finns program som "lyxfällan" som inte är direkt visar sanningen gör att många skuldsatta sitter hemma i skammen och vågar inte söka den själp de har rätt till. Att sedan finns inkasso och fogden som inte följer regelverket gör saken värre.

Det är dags att få den stigman bort så att man kan börja diskutera överskuldsatthet samt orsakerna till det.
Till överst på sidan Gå ner
http://khiltunen.blogg.se
leandra22




Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-20

Information Empty
InläggRubrik: BRA FÖREBILD   Information Emptyons jan 23 2013, 14:05

Hejsan,

Måste bara säga att efter att ha läst din blogg så finns det inte nåt annat än respekt och förståelse för det du genomlidit.

Hoppas att andra kan ta sig tid och läsa det du har skrivit för det kan hjälpa andra förstå innebörden av vänskap samt förhindra att andra går genom det du fick.

Ha det gott!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Information Empty
InläggRubrik: Sv: Information   Information Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Information
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Information
» Information
» Information
» Information
» Information

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Ställ en fråga till våra föreläsare :: Kari Hiltunen-
Hoppa till: