Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Detta är jag - offer för relationsvåld

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Detta är jag - offer för relationsvåld Empty
InläggRubrik: Detta är jag - offer för relationsvåld   Detta är jag - offer för relationsvåld Emptytis jan 22 2013, 09:03

Hej!
Mitt namn är Evelina Långström. Jag är snart 24 år gammal och bor i Skånes mitt tillsammans med min dotter och nuvarande pojkvän. Idag lever jag ett liv fritt från våldet men är jag var 16 år gammal träffade jag en yngre kille som jag blev riktigt förälskad i. Dock var det inte det sundaste förhållandet och redan efter en vecka blev jag kallas för "hora" och "slampa". Efter en månad kom första slaget

"Varför går du inte?" är en fråga som jag och många andra fått trampas med. Att förklara varför man stannar i våldet är inte det lättaste när man redan är skör. Att be om hjälp är heller inte det lättaste när man är mitt i helvetet. Anledning till att man stannar beror på normaliseringsprocessen. Man ser inte att man lever i en osund relation av den anledning att ens partner gjort tillvaron till fullt "normal". Detta gör förövaren (partnern) genom att först trycka ner dig känslomässigt och sen misshandla dig. Efter varje misshandel ber förövaren om ursäkt och lovar att det inte ska ske igen. Du tror förövaren i hopp om förbättring för du älskar trots allt personen. Detta pågår fram tills du väljer att lämna eller tills förövaren tar ditt liv. Jag kommer förklara normaliseringsprocessen mer ingående i en annan tråd här på forumet.

Detta föreläser jag om:
Min osunda relation
Normaliseringsprocessen
Vägen ur - från anmälan till rättegång
Bearbetningsprocessen - Vart man kan vända sig
Tips och råd till utsatta och anhöriga.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig. Jag och mina safesoulsmedarbetare finns här för dig.

Ta hand om dig!
/ Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
Yasmine Ejner Lind

Yasmine Ejner Lind


Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 13-01-03
Ålder : 32
Ort : Skokloster

Detta är jag - offer för relationsvåld Empty
InläggRubrik: Sv: Detta är jag - offer för relationsvåld   Detta är jag - offer för relationsvåld Emptyons jan 30 2013, 18:40

Hej Evelina!

Din historia är väldigt gripande och du visar verkligen hur man kan lyckas, hur tungt allt än varit. Beundrar din styrka och den kraft som gjorde att du bröt dig fri! Trots att våra historier ser olika ut, kan jag känna igen mig i flera aspekter, bland annat "normaliseringsprocessen" som diskuterats vilt i min omgivning också.

Ljus och styrka till dig!

cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://inthelandoffairys.blogspot.com
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Detta är jag - offer för relationsvåld Empty
InläggRubrik: Sv: Detta är jag - offer för relationsvåld   Detta är jag - offer för relationsvåld Emptyfre feb 01 2013, 07:32

Hej Yasmine!
Jag förstår hur du menar med att du kan känna igen dig i min berättelse. När jag läst din så finns det vissa delar jag kan känna igen mig, rösten inombords (din diktator - min demon) den destruktiva kritiken till sig själv och att ha använt strafflekar.
Det är skönt att läsa att du klarat dig ur det destruktiva även om resan inte ännu är klar. Du är en stark tjej med stark vilja! Keep up the good work Smile


Ta hand om dig!
/Evelina
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
Sponsored content





Detta är jag - offer för relationsvåld Empty
InläggRubrik: Sv: Detta är jag - offer för relationsvåld   Detta är jag - offer för relationsvåld Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Detta är jag - offer för relationsvåld
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad är relationsvåld?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Relationsvåld-
Hoppa till: