Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Boktips!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Boktips!      Empty
InläggRubrik: Boktips!    Boktips!      Emptyons jan 30 2013, 14:37

Jag älskar att låta mig slukas av andras erfarenheter och av att lära mig det som böckerna vill förmedla. Mina favoritböcker listar jag här, alla verklighetsbaserade:

1. "Det ska bli ett sant nöja att döda dig" av Magdalena Graaf.
2. "Vingklippt ängel" av Berny Pålsson
3. "Känn pulsen slå" av Berny Pålsson
4. "Bakom stängda dörrar" av Agneta Cras

Dessa böcker har alla något gemensamt. Oavsett hur många bra och hjärtegripande böcker jag läst så finns dessa alltid med mig. "Bakom stängda dörrar" var den första verklighetsbaserade boken jag någonsin läste. "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" gav mig insikten och förtåelse att jag levde i en destruktiv relation och Berny Pålssons böcker har bara stannat i mitt hjärta.
Alla dessa böcker finns i min bokhylla och även om jag bara läst dem en gång tidigare så kan jag allas berättelser utantill.

Andra bra faktaböcker är:
1. "Normaliseringsprocessen" av Eva Lundgren
2. "Flickan och skulden" av Katarina Wennstam
3. "Jätten i speglen" av Helene Arkhem
4. "Att möta våldsutsatta kvinnor" av Josefin Grände och Roks
5. "Varför går hon?" av Carin Holmberg och Viveka Enander

Detta är också böcker som finns i min hylla och dessa läste jag i utbildningssyfte när jag engagerade mig i Tjejjouren.

Och dessa är mina måbra böcker som jag plockar fram lite då och då. Utöver dessa böcker har jag inspirationskort bredvid min säng. Inspirationskort kan du hitta här: http://www.kreativinsikt.se/inspirationskort-c-738-1.aspx
1. "En härlig bok" av Mia Törnblom
2. "Självkänsla nu" av Mia Törnblom

Så ja, dessa var mina boktips. Har du några böcker som har fått en speciell plats hos dig? Kanske någon som gör dig glad eller peppad? Eller någon annan du vill tipsa om? Dela gärna med dig Smile

Ta hand om dig!
/Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
 
Boktips!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Relationsvåld-
Hoppa till: