Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Första inlägget

Gå ner 
+2
leandra22
olivialöfgren
6 posters
FörfattareMeddelande
olivialöfgren

olivialöfgren


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-02-24

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Första inlägget    Första inlägget  Emptysön feb 24 2013, 20:37

Hej alla underbara!

Tänkte bara skriva ett litet peppinlägg till alla drabbade och anhöriga där ute...
Ocd/ tourette/ tvångssyndrom är inte lätt, det vet vi alla. Går ofta och surar för mig själv samtidigt som samma fråga spelas upp i huvudet, "varför jag?". Det är inte så att jag inte vet, är bara bitter på hur tufft det kan vara ibland. Ja, jag vet varför. En del är ärftlig och den andra delen ska jag lära mig att acceptera. Ocd bara kom till mig. Utan anledning. punkt.
Andra dagar ser jag ocd som en del som gör mig lite mer unik. Ocd är ju en del av mig. Det har den alltid vart. Vi är många med denna diagnos, men den visar sig olika för oss alla och vi alla lever olika liv med den.

Ocd eller ej. Leva ska vi. Överleva ska vi. Glöm aldrig hur förbannat stark du är! Tusen gånger starkare än du tror. Tusen gånger starkare än vad andra tror. Låt inte ocd ta över ditt liv och våga ta chanser, våga leva! De dagar du känner dig nere och allt känns mörkt ska det givetvis få vara det. Deppa ihop och res dig sedan starkare än innan. Ge varje dag en chans och ta varje tillfälle att utveckla och utmana. Man kan vinna kampen mot ocd. Det tar tid, ork, vilja och målmedvetenhet, men det går.

Styrkekramar till alla krigare där ute!!
Till överst på sidan Gå ner
leandra22




Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 12-11-20

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Första inlägget   Första inlägget  Emptytis feb 26 2013, 14:15



Otroligt inspirerande och bra inställning!

Fler människor borde förstå att man inte är mindre (normal) än andra på grund av sin diagnos.

Alla har något fint inom sig och det är huvudsaken.

För vem kan egentligen säga jag är NORMAL och vad betyder det ordet för var och en?Jag anser att det är en stämpel som en viss grupp människor bestämmer sig för att dela in oss i olika fack och grupper.

Kram
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptymån mar 04 2013, 13:16

Instämmer - otroligt inspirerande och bra inställning!
Det är så bra att OCD kan beskrivas ur alla drabbades individuella perspektiv. Och att du delar med dig av ditt sätt att hantera det är starkt och beundransvärt I love you

Fortsätt kämpa,
Styrkekramar till dig I love you


Love from Lucy
Till överst på sidan Gå ner
olivialöfgren

olivialöfgren


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-02-24

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptylör mar 09 2013, 21:28

Tack så jätte mycket för den fina responsen!! Det värmer verkligen Very Happy
Ja vi alla har ju olika upplevelser och uppfattningar om ocd. Låt oss dela med och lära av varandras syn på det hela! Det är mitt mål, för olikheter berikar!
Kramar
Till överst på sidan Gå ner
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptysön mar 10 2013, 20:00

Bra inlägg! Smile

Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
olivialöfgren

olivialöfgren


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-02-24

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptymån mar 11 2013, 19:28

Tack så jätte mycket! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Yasmine Ejner Lind

Yasmine Ejner Lind


Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 13-01-03
Ålder : 32
Ort : Skokloster

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptymån mar 11 2013, 20:29

Alldeles riktigt cheers Leva ska vi, överleva ska vi. OCD kan vara ett helvete, och många är vi som lever med den, men jag tror vår inställning gentemot svårigheterna kan vara betydande. För mig hjälper det att våga skämta om det, våga se de roliga vinklarna, mitt i det jobbiga och krävande. För att orka. För att kunna se det även som en styrka. Det är som det är, OCD är en av de mest handikappande svårigheterna och det tar TID - massvis med tid! Men öppnar vi en dialog om denna diagnos, vågar dela med oss om våra enskilda uppfattningar och upplevelser om den, får den en större bredd och alltfler förstår vad det handlar om. Sjukt bra inställning har du, och det tror jag kan ta dig jättelångt! Jättefin text, du behövs! I love you
Till överst på sidan Gå ner
http://inthelandoffairys.blogspot.com
Elliva

Elliva


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 12-12-23
Ålder : 54
Ort : Gnesta

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptysön mar 17 2013, 20:47

Vad fint du skriver, Olivia!
Nu väntar jag och fler med mig, på ditt nästa inlägg.
Tack för att du är du, och tack för att jag får dela ditt liv.
Många kramar
Mamma
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elliva.blogg.se
olivialöfgren

olivialöfgren


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-02-24

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptyfre mar 22 2013, 20:15

Tack så himla mycket, vad glad jag blir!
Ja, att ha humor och kunna skoja om ex. Tics har jag och min familj alltid vart generösa med. För oss är det en viktig del, allt behöver inte vara 100% seriöst hela tiden.
Kramar
Till överst på sidan Gå ner
Jocke




Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 13-03-23
Ålder : 41
Ort : Gnesta

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget   Första inlägget  Emptylör mar 23 2013, 09:10

Olivia!

Du så himla modig, att de sen gör det med mycket humor och ett leende gör ju saken bara än bättre!
Det var jätte fint skrivet och jag vet att det kommer att hjälpa många människor!

Olivia du e bäst!

Kram
Jocke
Till överst på sidan Gå ner
olivialöfgren

olivialöfgren


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-02-24

Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Emptytis mar 26 2013, 18:37

Tack Jocke! Det värmer verkligen...
Jag att hjälpa andra är mitt mål, så det hoppas jag att jag lyckas med!
Kraaam
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Första inlägget  Empty
InläggRubrik: Sv: Första inlägget    Första inlägget  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Första inlägget
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: OCD-
Hoppa till: