Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Ett mail, ord och jag gråter!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Ett mail, ord och jag gråter! Empty
InläggRubrik: Ett mail, ord och jag gråter!   Ett mail, ord och jag gråter! Emptytor mar 28 2013, 18:17

Jag känner att jag vill uppdatera lite här.

Jag bloggar på adressen http://tommytott.se.
Bloggen har blivit min fristad, mitt ställe att blogga om mig och mitt liv, allt från foton, humor, tårar, känslor , hundar, mat. mode till homosexualitet.

Ikväll fick jag ett mail via bloggen som jag mer än gärna skulle lägga ut, men då personen öppnat upp sig och vill vara anonym bad mig att aldrig visa det för någon. Mailet fick mig berör och det fick till tårar. Och med tillstånd att lägga ut några meningar, några ord så kan jag sammanfatta vad som fick mig berörd , mig att le och vad som fick mig att börja gråta.

Mailet är från en 16 årig ,kille, som verkligen fick mig helt varm om hjärtat, att jag ska vara en förebild för någon värmer, det gör mig glad.
Ett litet utdrag :

" Totten att du själv anser att du bloggar för lite om ämnet homosexualitet ska du inte tänka på, du bloggar om dig och ditt liv som homosexuell! Jag ser upp till dig, du är en förebild, och jag önskar över allt annat att jag en dag kan vara just som du. Jag önskar du bodde närmare, att jag bara kunde få träffa dig, prata med dig, jag har så många frågor som jag vet jag kan ställa i ett mail , men jag önskar att jag kunde få krama om dig och tacka dig, tacka dig för att du är du, för att du verkligen visar att det är okej att känna, det är okej att gråta, det är okej att älska, att älska en av samma kön! En dag, en dag kommer jag träffa dig i Malmö , och du kommer få höra! Jag har visat din blogg och din berättelse för min familj, min mamma grät, kramade mig och sa att det är okej, jag älskar dig! I dag läser min mamma din blogg och avgudar dig och tackar dig. Mina bästa vänner fick veta, och i dag är det 1 månad sen dom pratade med mig, jag fick sms om att jag är äcklig, jag är ledsen, men jag läser din blogg, sträcker på mig, jag försöker, du har visat att du klarade det, så ska jag visa att jag klarar det!, Tack Tommy, du om någon ska få synas, med din personlighet och din medmänsklighet så kommer du gå långt, jag tror på dig!"

Tårarna kom när jag läste mailet, det var med glädje och med sorg jag läste mailet.

Det är dessa mail som får mig att kämpa , att kämpa och fortsätta arbetet att komma ut som föreläsare , att föreläsa om mina erfarenheter, mina tankar och att det är okej, det är okej att älska en människa av samma kön!

Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
Kari Hiltunen




Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 13-01-15
Ålder : 47
Ort : Södertälje

Ett mail, ord och jag gråter! Empty
InläggRubrik: Sv: Ett mail, ord och jag gråter!   Ett mail, ord och jag gråter! Emptytor mar 28 2013, 21:08

"Mina bästa vänner fick veta, och i dag är det 1 månad sen dom pratade med mig, jag fick sms om att jag är äcklig"

Vilka jävla "vänner". En vän är med en i vått och torrt oavsett vem någon gillar. De kan inte ha varit riktiga vänner i sådana fall med tanke på att de inte kunde acceptera honom som han är.
Till överst på sidan Gå ner
http://khiltunen.blogg.se
Yasmine Ejner Lind

Yasmine Ejner Lind


Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 13-01-03
Ålder : 32
Ort : Skokloster

Ett mail, ord och jag gråter! Empty
InläggRubrik: Sv: Ett mail, ord och jag gråter!   Ett mail, ord och jag gråter! Emptytor mar 28 2013, 22:41

Åh, vad oerhört rörd jag blir av att läsa! Förstår att ett sådant mail direkt känns i hjärtat, och jag skulle heller inte kunnat hålla mig för tårar. Det bevisar vilken oerhört bra förebild du är Tommy, och jag tror du hjälper oerhört många genom att vara så öppen och genuin som du är! Jag känner verkligen med killen som skrivit mailet, och upprörs över hur vännerna behandlar honom, samtidigt som jag är oerhört glad att han fann din blogg!

All värme! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://inthelandoffairys.blogspot.com
Elliva

Elliva


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 12-12-23
Ålder : 54
Ort : Gnesta

Ett mail, ord och jag gråter! Empty
InläggRubrik: Sv: Ett mail, ord och jag gråter!   Ett mail, ord och jag gråter! Emptylör mar 30 2013, 12:52

Fortsätt vara den du är! Du behövs o berör.
Kram
Alexandra
Till överst på sidan Gå ner
http://www.elliva.blogg.se
Sponsored content





Ett mail, ord och jag gråter! Empty
InläggRubrik: Sv: Ett mail, ord och jag gråter!   Ett mail, ord och jag gråter! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ett mail, ord och jag gråter!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: HBTQ-
Hoppa till: