Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Information

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 12-11-14

Information Empty
InläggRubrik: Information   Information Emptymån jan 14 2013, 17:21

Evelina Långström är en ung kvinna som har stor erfarenhet av att leva i en destruktiv relation. När Evelina var 16 år gammal blev hon tillsammans med en kille som misshandlade henne fysiskt, psykisk och utnyttjade henne sexuellt. I 15 månader fick hon uppleva detta vansinne innan hon till slut fick nog och fann styrka att lämna relationen och anmäla händelsen. Hon fick genomgå en tuff tid med rättegång och allt annat som medföljde.

Istället för att försöka dölja och förtränga det som hänt har Evelina valt att dela med sig av sin historia för att hjälpa och förebygga att andra hamnar i samma situation.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/Safesoulse
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Information Empty
InläggRubrik: Detta är jag:   Information Emptyfre mar 01 2013, 09:37

Hej!
Mitt namn är Evelina Långström. Jag är snart 24 år gammal och bor i Skånes mitt tillsammans med min dotter och nuvarande pojkvän. Idag lever jag ett liv fritt från våldet men är jag var 16 år gammal träffade jag en yngre kille som jag blev riktigt förälskad i. Dock var det inte det sundaste förhållandet och redan efter en vecka blev jag kallas för "hora" och "slampa". Efter en månad kom första slaget

"Varför går du inte?" är en fråga som jag och många andra fått trampas med. Att förklara varför man stannar i våldet är inte det lättaste när man redan är skör. Att be om hjälp är heller inte det lättaste när man är mitt i helvetet. Anledning till att man stannar beror på normaliseringsprocessen. Man ser inte att man lever i en osund relation av den anledning att ens partner gjort tillvaron till fullt "normal". Detta gör förövaren (partnern) genom att först trycka ner dig känslomässigt och sen misshandla dig. Efter varje misshandel ber förövaren om ursäkt och lovar att det inte ska ske igen. Du tror förövaren i hopp om förbättring för du älskar trots allt personen. Detta pågår fram tills du väljer att lämna eller tills förövaren tar ditt liv. Jag kommer förklara normaliseringsprocessen mer ingående i en annan tråd här på forumet.

Detta föreläser jag om:
Min osunda relation
Normaliseringsprocessen
Vägen ur - från anmälan till rättegång
Bearbetningsprocessen - Vart man kan vända sig
Tips och råd till utsatta och anhöriga.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig. Jag och mina safesoulsmedarbetare finns här för dig.

Ta hand om dig!
/ Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com
www.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
 
Information
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Information
» Information
» Information
» Information
» Information

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Ställ en fråga till våra föreläsare :: Evelina Långström-
Hoppa till: