Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Empty
InläggRubrik: Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell   Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Emptylör feb 02 2013, 17:59

Delar med mig av min historia även här!

Hur jag kom ut som homosexuell!

Under min barndom, ungdomens år var rätt tung för min del.
Det hände mycket, kärlek, lust, fester, vänner, skolan, jobb och basket karriär.
Många ( mina systrar ) frågade om ofta om jag inte skulle skaffa en tjej eller om jag kanske tyckte om pojkar.
Förbannad vart man för hur kunde dom tro något sånt, men samtidigt så visste jag att det var jo så det var men det var en förnekelse för mig.
Jag tyckte det var en sån sjuk känsla av att titta mer på killar än åt tjejer, tankarna gick om vad är det som gör att mina blickar dras till killar, och vad är det som gör att pirret i magen kommer ?
Ja åren gick, jag ville verkligen tala om hur det låg till, men en stor rädsla fanns inom mig, jag ville men samtidigt ville jag inte, hur skulle folk reagera.
Jag bestämde mig för att leva mitt liv med min familj , mina vänner och fortsätta livet som jag levde.
På fester, när man var ut strulade jag med tjejer.
Jag började gymnasiet och jag var den enda killen som sökte och kom in på Omvårdnads programmet och där trivdes jag hellt otroligt bra.
Vart tillsammans med en underbar tjej vid namn Cecilia som jag tyckte mycket om, men just under den perioden var det mycket med familjen, jag vart sjuk och fick konstaterat hjärtfel, högblodtryck och ett hjärta som slår för sakta.
Det tog slut mellan oss, livet forsatte med fester med kompisar.
Många frågade om jag hade haft sex med tjejer och ja det har jag.
Det hände mycket när man lånade lägenheten i Strömsund som många inte visste om , dock inget med killar just då, utan då var det ännu tjejer jag försökte intala mig om att det var det jag ville ha, jag ville vara som alla andra. Men efter ett tag så fick jag nog, jag orkade verkligen inte leva som jag gjorde, varför ha sex med tjejer, det var jo inget som tilltalade mig , inte på något sätt .

Jag jobbade på samma jobb som mina 2 andra stora systrar, otroligt kul.
Jobbade otroligt mycket.
Bodde tillsammans med min far i en lägenhete, i Torvalla i Östersund.
Min lillebror och far sa att dom skulle iväg med husvagnen till Rossön, och fiska och jag såg verkligen fram emot en helg helt ensam , utan att behöva jobba och att bara vara jag.
Dom sa sedan att dom ej skulle åka, för dom hade ångrat sig, jag vart vansinnig, jag gick i taket och talade om för dom att jag sett fram emot en helg att bara vara jag så vi vart ovänner och dom tog husvagnen och åkte.
Men helt ensam var jag inte, jo det var jag men jag kunde utan att behöva dölja det prata med killen som jag hade fått känslor för, en kille som jag mötte via nätet, som bodde långt i från mig.
När mina syskon var hemma, eller min far vara hemma var det bara sms, jag fick gå ut och prata med honom och sa att jag ska bara gå och handla snus eller gå ut med min hund som jag hade då.
Den helgen var helt underbar, vi pratade mycket i telefon, via msn och vi bestämde att jag skulle komma ner och hälsa på , men nu kom ännu ett dilema, hur ska jag förklara detta?
Jag kan jo inte tala om för min far att jag ska åka till Malmö och träffa en kille.
Så jag höll då även på med ormar, så jag talade om för min far att jag ska åka ner till Malmö en vecka och hälsa på Ronny, en kille som håller på med giftormar och han ska lära mig hantera giftormar. ( Denna Ronny har verkligen inga ormar, livrädd för ormar men en spott kobra hade han allt)haha!

Ja sagt och gjort, dagen kom och jag satte mig på tåget, skulle åka natt tåget ner till stockholm för att sedan vänta där ett par timmar och sedan byta och åka vidare ner mot Malmö.
Tiden på tåget var olidlig, jag ville verkligen att tiden skulle gå snabbare.
Jag satt på tåget och läste, var 1 timma från Stockholm då jag får ett sms av Ronny att jag är i stockholm nu och väntar på dig, ses snart!
Jag fick hjärt klappningar, jag vart så nervös, vad har jag gett mig in på, klarar jag av detta?
Hur ska vi känna igen varandra, vi smsade och talade om vad för kläder vi hade.
Väl framme i Stockholm så var halva centralen avstängd, fick gå runt om och det var verkligen inget jag tyckte om. Jag ringde och frågde vart han stog, jag hittade honom inte, tankarna började, han kanske bara driver med mig ? Men helt plötsligt säger han vänd dig om jag ser dig, jag står en bit bort .
Vi gick mot varandra, jag glömmer aldrig hur glad jag var, hur fin och hur snygg han verkligen var, bättre i verkligheten än på bild. Jag glömmer aldrig den första kramen, ville verkligen inte släppa taget.
Vi gick in på centralen, satt och pratade och folk stod uppe en våning upp och drack kaffe, pratade och tittade sig om kring. Våran första kyss på centralen kom, helt underbart och jag glömmer det aldrig.

Vi satte oss på tåget och bara mös, Ronnys syster skulle hämta oss när tåget kom in vid 8 på morgonen.
Denna vecka var helt underbar och jag ville verkligen inte åka hem.
Jag fick träffa grannar och större delen av familjen , vi hade kräftskiva men jag och Ronny äter ej det så vi åt annat, vi drack och hade så underbart.
Dagen innan jag skulle åka hem så pratade vi om allt, avståndet mellan oss och hur det skulle bli framöver, vi ville ge det en chans och då vi han helt plötsligt säger, du kanske vill flytta ner till mig och jag vart så glad.
Grät floder när jag skulle åka "hem" igen, längtade redan tills 1 månad hade gått så jag kunde flytta.
På tåget "hem" så satt jag och funderade, jag pratade med min älskade och talade om att jag ska tala om för min familj och vänner om hur det egentligen ligger till , och Ronny sa för mig behöver du inte men vill du så stöttar jag dig. Jag skickade ett sms till min syster kikki som var den första som fick veta.
Hon jobbade och grät floder , jag bölade på tåget , tur jag satt så gott som ensam i vagnen.

Väl uppe i Östersund igen så talade jag om det för resten av familjen med.
Acceptera eller acceptera inte, jag är homosexuell och tillsammans med en kille.
Alla tog det bra och vad glada för min skulle.
Tillbaka till verkligheten, jobbet och jag talade om att jag slutar om 1 månad för jag jag flyttar, det var ingen som trodde mig, dagarna gick segt.
En dag skulle jag jobba kväll, Ronny ringde och frågade när jag började och han frågade om jag var hemma vid 12 tiden för det skulle ringa på dörren då. Det ringde på dörren, jag fick ett blommogram av honom, helt underbara blommor.
Nu var det snart tid, jag skulle flytta, jag sålde av alla ormarna förutom 2 som min far köpte av mig.
Sista kvällen på jobbet, jag åkte och sa hej då till alla dagarna innan, många tårar dom dagarna.
Jobbigast av allt var att säga hej då till min syster Jejje och min syster kikki med familj.

Min far körde mig till flygplatsen, tårögd var han och även jag.
Är det här verkligen det du vill och gör dig glad så är jag glad för din skulle, men jag kommer sakna och älska dig mer än allt. Jag började gråta och sa , var rädd om dig far.

I dag har det nu gått snart 7½år sedan jag flyttade från Jämtland, Östersund.
Men jag lovar er, jag har aldrig mått så bra som jag gör i dag.
Jag ångrar mig inte en sekund, utan jag har kommit hem, mitt hem är verkligen inte i Jämtland, förvisso har jag delar av familjen där, men Malmö är mitt hem och det är här jag ska bo.
Jag kom ut som homosexuell Sommaren 2005!
Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
Yasmine Ejner Lind

Yasmine Ejner Lind


Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 13-01-03
Ålder : 32
Ort : Skokloster

Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Empty
InläggRubrik: Sv: Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell   Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Emptylör feb 09 2013, 18:05

Hej Tommy!

Åh, en helt fantastiskt vacker historia Very Happy Är så glad att du efter alla dessa år inte längre förnekar, och vågar vara den du är!

Att komma ut som homo/bi är olika svårt för olika människor, och det verkar som både du och jag ändå har haft en väldig tur. Det krävs en viss typ av mod för att våga öppna upp sig med de fördomar som finns, samtidigt kan man nog märka att världen inte är så dömande som man tror.

Att du träffade kärleken och att ni fortfarande hänger ihop låter som en riktig romantisk saga Very Happy Önskar er ALL lycka till i fortsättningen! I love you Känns verkligen som ni funnit varandra.

Ta hand om dig!

Ljus&värme, Yasmine

Till överst på sidan Gå ner
http://inthelandoffairys.blogspot.com
Tommytott

Tommytott


Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 37
Ort : Malmö

Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Empty
InläggRubrik: Sv: Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell   Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell Emptylör feb 09 2013, 18:44

Yasmine Ejner Lind skrev:
Hej Tommy!

Åh, en helt fantastiskt vacker historia Very Happy Är så glad att du efter alla dessa år inte längre förnekar, och vågar vara den du är!

Att komma ut som homo/bi är olika svårt för olika människor, och det verkar som både du och jag ändå har haft en väldig tur. Det krävs en viss typ av mod för att våga öppna upp sig med de fördomar som finns, samtidigt kan man nog märka att världen inte är så dömande som man tror.

Att du träffade kärleken och att ni fortfarande hänger ihop låter som en riktig romantisk saga Very Happy Önskar er ALL lycka till i fortsättningen! I love you Känns verkligen som ni funnit varandra.

Ta hand om dig!

Ljus&värme, Yasmine


Tack så jätte mycket Yasmine!
Jag ångrar inte en sekund att jag tog steget och slutade leva i förnekelse.
Och som du säger så är det olika svårt för varje individ och person att komma ut, och man måste låta det vara svårt, respektive lätt.

Jag känner mig stolt och har förhoppningar att jag med min erfarenhet ,samt blogg ska kunna hjälpa andra i deras process att komma ut, att finnas och stötta.

Stor kram och ha en fin lördag!
Till överst på sidan Gå ner
http://tommytott.blogg.se
 
Tommys historia - Hur jag kom ut som homosexuell
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Yasmines historia om att finna vägen ut!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Min historia-
Hoppa till: