Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Enkla tips mot bättre självkänsla

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Emily_M




Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 13-02-05
Ålder : 32
Ort : Korskrogen

Enkla tips mot bättre självkänsla Empty
InläggRubrik: Enkla tips mot bättre självkänsla   Enkla tips mot bättre självkänsla Emptymån mar 11 2013, 09:41

Hallå på er!

Tänkte skriva några små enkla tips som alla kan jobba med, för att få sin självkänsla upp. När jag började min behandling mot anorexin hade jag absolut ingen självkänsla. (Läs gärna Evelinas inlägg om skillnad på självkänsla och självförtroende!)

Jag träffade både en dietist och en psykolog väldigt regelmässigt. Min dietist första råd var att slänga ut vågen! BORT MED DEN, det är bara siffror. Efter år av besatthet var det verkligen ångestfyllt, och det tog ett bra tag innan jag faktiskt gjorde det. Men, det tog inte lång tid efter att jag slutat väga mig, som jag faktiskt slutade bry mig.

Därefter, utan våg och siffror att styra hur jag såg migsjälv, var det dags att möta spegeln. Titta digsjälv i spegeln, börja med några sekunder, och titta dig i ögonen. Du är så vacker, precis som du är! Våga tänka det. Efter ett litet tag, utmana digsjälv att säga orden till digsjälv. Det funkar.

Peppa digsjälv. När du gör något som du faktiskt känner att du borde få cred för, om ingen annan gör det, så peppa digsjälv. Det var riktigt snygg smink idag! Eller, kläderna sitter ju ganska bra. Jag var på bra humör idag, osv. Det är alla de små sakerna du gör för digsjälv, som till sist bygger upp din självkänsla.

Stå upp för digsjälv. Om någon säger något som gör dig ledsen, säg ifrån. "Hur menade du nu? Jag uppfattade detta negativt, vill du förklara?". Det är okej att säga ifrån!

Några små enkla tips, som är för din egen skull. Testa! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.syntheticdarkness.blogg.no
emeliemm

emeliemm


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-12-22
Ort : Malmö

Enkla tips mot bättre självkänsla Empty
InläggRubrik: Sv: Enkla tips mot bättre självkänsla   Enkla tips mot bättre självkänsla Emptymån mar 11 2013, 15:11

Väldigt bra tips! Tummen upp Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://diagnosanorexia.devote.se
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Enkla tips mot bättre självkänsla Empty
InläggRubrik: Sv: Enkla tips mot bättre självkänsla   Enkla tips mot bättre självkänsla Emptytor mar 14 2013, 10:46

Jättebra tips! Det med vågen - skitbra! Jag äger själv ingen våg men har aldrig reflekterat över vilken påverkan det kan ha haft på min självkänsla Smile

Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
Emily_M




Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 13-02-05
Ålder : 32
Ort : Korskrogen

Enkla tips mot bättre självkänsla Empty
InläggRubrik: Sv: Enkla tips mot bättre självkänsla   Enkla tips mot bättre självkänsla Emptytor mar 14 2013, 12:56

EvelinaLangstrom skrev:
Jättebra tips! Det med vågen - skitbra! Jag äger själv ingen våg men har aldrig reflekterat över vilken påverkan det kan ha haft på min självkänsla Smile


Det kan verkligen göra skillnad! Jag är så glaaaad över att jag slutade väga mig, det var verkligen nåt som tog upp stor del av vardagen, men det är ju egentligen bara siffror Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.syntheticdarkness.blogg.no
Sponsored content





Enkla tips mot bättre självkänsla Empty
InläggRubrik: Sv: Enkla tips mot bättre självkänsla   Enkla tips mot bättre självkänsla Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Enkla tips mot bättre självkänsla
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Självkänsla och självförtroende
» Självkänsla och självförtroende
» Skillnaden mellan självkänsla och självförtroende
» Tips på intressant artikel om size zero ideal - sexualisering av barn - ätstörningar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Självkänsla och självförtroende-
Hoppa till: