Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Kari Hiltunen - från upp till ner och vägen tillbaka

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kari Hiltunen




Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 13-01-15
Ålder : 47
Ort : Södertälje

Kari Hiltunen - från upp till ner och vägen tillbaka Empty
InläggRubrik: Kari Hiltunen - från upp till ner och vägen tillbaka   Kari Hiltunen - från upp till ner och vägen tillbaka Emptyfre mar 15 2013, 12:25

Vem är jag? Jag är en av Safesouls föreläsare och namnet? Kari Hiltunen.

År 2000 råkade jag vara med i ett TV-program där jag vann 2,5 miljoner. Livet lekte efter det när man efter 5 års sjukskrivning hade haft det knapert. Jag kom i kontakt med personer som jag hade tidigare tappat kontakten med och efter ett tag började frågor om pengar komma upp. Dum, naiv och godtrogen som man var började jag låna ut små summor som senare växte större och större.

Innan jag fortsätter måste jag förklara hur jag tänker. Jag har Aspergers syndrom (samt nydiagnostiserad med ADHD) som gör att jag inte tänker på samma sätt som de flesta. För mig existerar världen i mer svart-vit skala än den normala färgskalan med olika nyanser. Detta visste jag inte då med tanke på att aspie-diagnosen fick jag långt efteråt.

Men på grund av att jag hade lånat ut en hel del hamnade jag i efterkälken med skatten som ledde till en ond spiral av deoression, försummelse av privatekonomin, psykintagning, självmordsförsök med mera.

Efter flera års mörker började en mödosam klättring upp med skuldfrihet som slutmål. På vägen dit började jag även studera efter att jagblev utförsäkrad 2010. Vid skrivandets stund har jag studerat 50% av juristprogrammet på Stockholms universitet samt försökt studera sociologi, men saknade disciplinen att sköta två ämnen parallellt. Ska göra ett nytt försök senare efter att jag förhoppningsvis har andra verktyg att ta itu en kaotisk vardag.
Till överst på sidan Gå ner
http://khiltunen.blogg.se
 
Kari Hiltunen - från upp till ner och vägen tillbaka
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Yasmines historia om att finna vägen ut!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Min historia-
Hoppa till: