Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Att våga se ett liv utan våldet

Gå ner 
FörfattareMeddelande
EvelinaLangstrom

EvelinaLangstrom


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 13-01-13
Ålder : 35
Ort : Eslöv

Att våga se ett liv utan våldet Empty
InläggRubrik: Att våga se ett liv utan våldet   Att våga se ett liv utan våldet Emptyons jan 23 2013, 08:29

Jag vet hur svårt det är att be om hjälp. Jag vet också hur jobbigt det är att inse att man blir misshandlad av den som påstår sig att älskar en. Jag vet hur det känns när gnistan av hopp växer inom en, hur man öppnar ögonen och ser att vardagen inte längre är hållbar, inte längre säker.
Jag har varit där, där många idag är. Jag har blivit kränkt, misshandlad och våldtagen av min dåvarande pojkvän. Jag är en av tusentals som lyckats ta sig ut. Du är en av de kommande att lyckas.

Jag tror på dig och det borde du också göra. Oavsett vilka skuldkänslor din partner har eller har gett dig så är du värd så mycket bättre än det du idag har.

Även om det är svårt att be om hjälp och jobbigt att inse våldet så är det mycket jobbigare att stanna. Att stanna innebär mer våld, fler brutna löften och ännu mer rädsla för vad som sker härnäst. Oron som sitter i ryggraden och rädslan för när nästa våldshandling äger rum vet jag är värre än ett liv utan våld och den partner som orsakat all skada.

Även om bearbetningen tar tid och även om en ny rädsla växer "tänk om partner hämnas" så har man skapat ett skydd i form av sitt nya nätverk och framförallt så har man ett liv, sitt egna liv i sina egna händer. Oavsett vad som händer så har man vinsten i att ha lämnat.

Jag finns här för dig om du vill prata. Det som sägs stannar mellan oss om du inte vill annat. Jag har tid för dig så tro inget annat. Du hittar mig här på safesoul eller på mail: evelina.langstrom@hotmail.com

Ta hand om dig!
/Evelina Långström
www.eviiie.blogspot.com
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eviiie.blogspot.com
 
Att våga se ett liv utan våldet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» JOBB Kämpa på
» Att vilja leva livet utan ätstörningar - Att be om hjälp

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Allmänt Forum :: Relationsvåld-
Hoppa till: